TARTALOMJEGYZÉK |
|
KÖSZÖNETNYILVÁNÍTÁS A szervezők köszönetet mondanak a rendezvény
létrejöttét elvi, személyi, anyagi vagy tárgyi támogatással segítőknek:
|
KÖSZÖNTIK A SZERVEZŐK „A jövőt nem megjósolni lehet, a jövőt fel kell találni!” - írta Gábor Dénes Nobel-díjas fizikus, a holográfia feltalálója, 1963-ban. |
2000-ben Svájcban a CERN területén zajlott az első, „Physics on Stage” elnevezésű fesztivál, amelynek sikere megalapozta a továbbélését az ezt követő néhány évben. 2008-ban német kezdeményezésre megalakult a Science on Stage Europe nevű szakmai civil szervezet, melynek tagjai a nemzeti Science on Stage bizottságok. Ez a szervezet jelenleg 29 országot (köztük Kanadát is) tömörít, és feladata – többek között – az oktatási fesztiválok szervezése. A Science on Stage Magyarország az Eötvös Loránd Fizikai Társulat (http://elft.hu) felügyelete alatt működik hazánkban. |
A jóslás passzív figyelést és előrelátást, a
feltalálás pedig aktív cselekedetet, a jövő tevőleges alakítását jelenti. A
jövőről való gondolkodás és annak alakítása ma különösen aktuális a
természettudományok tanításának területén. Ki kell találnunk, hogyan is oktassuk
a természettudományokat holnap, jövőre, öt vagy tíz év múlva. Legalább az utat
ki kell alakítanunk. Mi lehetne inspirálóbb a gyakorló tanárok számára, mint
közvetlenül tapasztalatot szerezni a mások által kigondolt ötletekről, melyek
érdekesebbé, érthetőbbé, élményszerűbbé teszik a tananyag feldolgozását, a természeti világ megismerésének
folyamatát? Mi lehetne vonzóbb bemutatkozási fórum az innovatív tanároknak, mint
egy fesztivál, ahol a kollégák tömeges érdeklődésére tarthatnak számot? Nos, a
Science on Stage rendezvény-sorozata ezt kínálja. Ön a következő évben esedékes
nemzetközi fesztivál magyarországi válogató rendezvényének programfüzetét tartja
kezében. A „Magyar Science on Stage 2016”, azaz a „Színpadon a Természettudomány
2016” elnevezésű program olyan seregszemle, amelyen közel 100 honi vagy határon
túli magyar tanár mutatja be új módszertani fogásait, eszközeit, projektötleteit
a fi zika, kémia, biológia, informatika, matematika vagy a komplex
természettudomány szakterületein. Kísérletek, eszköz-bemutatók, tevékenykedtető
foglalkozások és látványos produkciók gazdag választékát kínálják a standok, a
szemináriumi termek és a nagyszínpad. Huszonnyolc másik országban
zajlanak/zajlottak hasonló fesztiválok, amelyek legjobb projektjeiből összeáll a
2017-es nemzetközi rendezvény résztvevői gárdája. Magyarország különleges és
páratlan lehetőségeket rejtő helyzetben van. A 2017-es fesztivál rendezőjeként
nagy létszámú tanári közösséggel jelenhet majd meg a nemzetközi porondon. A
leendő magyar küldöttség tagjainak kiválasztása a zsűri feladata, de ennél
fontosabb az a cél, hogy a megújulást, korszerű, alkalmazható ismereteket
eredményező új gondolatok, megoldások minél szélesebb körben elterjedhessenek. Ezt a célt
szolgálja az is, hogy egy fél napra a rendezvény külső látogatók számára
nyitottá válik. A Szervezők |
A FESZTIVÁLOKRÓL A nemzetközi fesztiválokon az egyes országok lakosságuk
létszámának függvényében meghatározott A bemutatás módjai: Műhely/workshop Színpadi előadás |
AZ ESEMÉNY LEÍRÁSA |
AGÓRA TUDOMÁNYOS ÉLMÉNYKÖZPONT, DEBRECEN |
A 2016. október 7-9 között a debreceni Agóra
Tudományos Élményközpontban megrendezésre kerülő hazai fesztivál egyben a
2017-es nemzetközi fesztivál előválogatója is, így annak vezértémáiban hirdettük
meg az indulási lehetőségeket: • Tudomány a legfiatalabbaknak • Természettudomány és környezet • IKT a természettudományok oktatásában • Befogadó tudomány • Együttműködés a természettudományban • Alacsony költségű tudomány A nagyszámú jelentkezésnek köszönhetően a mostani három napon 6 biológia, 17 informatika, 11 kémia, 37 fizika, 11 matematika és 12 komplex természettudományi területre vonatkozó projekttel ismerkedhet meg a résztvevő szakmai közönség és a nyílt délután látogatói. A kiállításon, a műhelyekben és a nagyszínpadon bemutatott projekteket neves hazai szakemberekből álló zsűri értékeli. A zsűriben akadémikusok és egyetemi tanárok éppúgy megtalálhatók, mint nagy iskolai tapasztalattal rendelkező gyakorló tanárok és tanítók. A fesztivált külföldi vendégek is megtekintik: David Featonby (UK), a Science on Stage Europe elnökségi tagja, valamint Richard Spencer (UK) és Corina Toma (Románia), akik nemzetközi i-Stage projektekben dolgoztak együtt magyar tanárokkal. A rendezvény fővédnöke: Dr. Pálinkás József, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnöke. A lakosságot 2016. október 8-án 14:30-17:00-ig várjuk a „Nyílt Délutánon”. Ez utóbbira a belépés ingyenes, de regisztráció ajánlott: regisztracio@agoradebrecen.hu Ha a fentiekről többet, részletesebben szeretne tudni, az alábbi honlapokat ajánljuk: http://szinpadon-a-tudomany.hu/ (magyar) http://www.science-on-stage.eu/ (angol nyelven) |
„Készen állunk a tudományra!” Az Agóra Tudományos Élményközpont 2015 februárjában nyitotta meg kapuit azzal a céllal, hogy érthetővé és mindenki számára izgalmassá varázsolja a természettudományos ismereteket, megfejtse életünk mindennapi csodáit. A régióban egyedülálló élményközpontban a játék és a szórakozás jelenti a tanulást: kézzel formálható a domborzat, darabokra szedhető az agy és bejárható az egész Világegyetem. A Botanikus Kert szívében fekvő épületben az érdeklődők bepillanthatnak a fizika, kémia, orvosbiológia, hidrobiológia, környezettudomány, botanika és a robotika rejtelmeibe; a csillagdában és a planetáriumban pedig tanulmányozhatják az égi jelenségeket is. A gyerekek számára a tanítási időszakban klubfoglalkozásokat, nyáron pedig ismeretterjesztő táborokat szerveznek. Az elmúlt másfél évben több mint 50 ezer látogatót fogadott az Agóra. Behajtási- és parkolási információk Az Agóra személygépkocsi-parkolója az Egyetem téri campus területén működő rendszerhez tartozik, be- és kihajtásra a campus összes kapuja használható. Az Agóra bejárata a Móricz Zsigmond út felőli kapunál található, ahonnan egy fahíd vezet az épülethez. A díjtalan parkolást csak akkor tudjuk biztosítani, ha a bejáratnál kapott belépőszelvényt érzekéskor az élményközpontpénztárában érvényesítik. |
10:30 -11:00 | Szász János: Rezonanciában az elektromágnességgel | Piros (kémia) laboratórium | |||
10:30 - 11:00 | Horváthné Szőke Gyöngyi: Eleven matematika | Fehér (orvos-biológia) labor | |||
11:00 - 11:30 | Budayné dr.Kálóczi Ildikó: Sztereo világ | Piros-fehér szemináriumi terem | |||
11:00 - 11:30 | Leitner Lászlóné: Az egyenletes eloszlástól a skálafüggetlen hálózatokig |
Zöld (botanika) labor | |||
11:00 - 11:30 | Piláth Károly dr.: Ultrahangos kísérletekg | Narancs (fizika) labor | |||
Október 7., péntek | 11:00 - 11:30 | Képes Csilla: Hozd a saját eszközöd! | Sárga(robotika) laboratórium | ||
Színpadi előadás | |||||
12:00 -14:00 | Regisztráció | Regisztrációs pult | 11:30 - 12:00 | Balogh Tamás dr.: MedveMatek tehetséggondozó program | Nagyszínpad |
13:00 -16:30 | A kiállítási standok berendezése | Agóra földszint és alagsor | Párhuzamos szekciók (műhelyek) | ||
16:30-17:00 | A VIP vendégek megtekintik a kiállítást | Agóra földszint és alagsor | 12:00 -12:30 | Márki-Zay János dr.: Több, mint matematika | Zöld szemináriumi terem |
17:00 - 18:00 | Ünnepéyes megnyitó | Nagyszínpad | 12:00 - 12:30 | Sinkó Andrea: Cirkusz a laborban | Fehér szemináriumi terem |
18:00 -18:15 | Bemutatkozik az AGÓRA | Nagyszínpad | 12:00 -12:30 | Balázs Katalin: Miért nehéz tantárgy a kémia? | Piros (kémia) labor |
18:30 -19:00 | Szeidemann Ákos dr: Fény a színpadon | Nagyszínpad | 12:00 - 12:30 | Nemoda József: Mikola csőben mozgó buborék mérése | Fehér (orvos-biológia) labor |
19:00 - 19:30 | Koncz Gábor dr.: Varázsvár –
Élménypedagógia és felfedeztető oktatás óvodától egyetemig |
Nagyszínpad | 12:00 -12:30 | Szamper Aranka: Tankockák a természettudományos órákon |
Piros-fehér szemináriumi terem |
20:00 - | Vacsora | Nagyerdei Étterem | 12:00 - 12:30 | Vizi Tibor: INQUIRE | Zöld (botanika) labor |
Október 8., szombat | 12:00 -12:30 | Inczeffy Szabolcs: Mobil camera obscura | Narancs (fizika) labor | ||
12:00 - 12:30 | Fülöp Márta: IKT alapú tehetséggondozó projekt
blended tanulással |
Sárga (robotika) labor | |||
Színpadi előadás | 12:45 -14:15 | Ebéd | Nagyerdei étterem | ||
08:30 - 09:00 | Csatári László: Arduinóval a természettudományba | Nagyszínpad | 14:30 - 17:00 | NYÍLT DÉLUTÁN | AGÓRA földszint és alagsor |
Párhuzamos szekciók (műhelyek) | Színpadi előadás (a nagyközönség számára is nyitott) | ||||
09:00 -09:30 | Csordásné Anda Éva: Matematikatanítás MATANDA korongos abakusszal és a hozzá kapcsolódó módszerrel |
Zöld szemináriumi terem | 15:00 - 15:30 | Róka András dr.: Időutazásod története (Az „életerő” trükkjei) |
Nagyszínpad |
09:00 -09:30 | Sebestyén Zoltán: Megrázó kísérletek | Fehér szemináriumi terem | Kizárólag a fesztivál résztvevőinek | ||
09:00 -09:30 | Bárány Zsolt Béla: Mobiltechnológiával a kémiai egyenletek rendezéséért |
Piros (kémia) labor | 17:00 - 20:00 | Üzemlátogatás és fogadás a National Instruments Hungary Kft. telephelyén |
National Instrument Hungary |
09:00 -09:30 | Tóth Anna dr: Gazdálkodj okosan! | Fehér (orvos-biológiai) labor | Október 9., vasárnap | ||
09:30 -10:00 | Magyar Csabáné: Húsvéti kísérletek | Piros-fehér szemináriumi terem | |||
09:30 -10:00 | Tóth Szilvia: Természetesen tiszta – Natural Clear | Zöld (botanika) labor | 08:30 -09:00 | Varga István: A szakmai gyakorlati képzés projektorientált megvalósítása | Nagyszínpad |
09:30 -10:00 | Borbély Venczel dr.: A fény hullámtermészete | Narancs (fizika) labor | 09:00 - 09:30 | Egymás standjainak meglátogatása, eszmecsere | |
09:30 -10:00 | Papp Ildikó dr.: Tervezni bárki tud! | Sárga (robotika) labor | 09:30 - 10:00 | Gajdosné Szabó Márta és
külföldi partnerei: iStage projektek ismertetése |
Nagyszínpad |
Színpadi előadás | 10:00 - 11:30 | Egymás standjainak meglátogatása, eszmecsere | |||
10:00 - 10:30 | Beszeda Imre dr: Csináld magad! – látványos kísérletek | Nagyszínpad | 11:30 -12:30 | Ünnepélyes eredményhirdetés, zárszó | Nagyszínpad |
Párhuzamos szekciók (műhelyek) | 12:45 - 14:00 | Ebéd | Nagyerdei Étterem | ||
10:30 -11:00 | Arató Ferenc dr.: Lapot kérünk! MathterMinds | Zöld szemináriumi terem | 14:00 - 16:00 | Kiállítási standok lebontása | |
10:30 - 11:00 | Seres István dr.: Számítógéppel támogatott fizika játékok | Fehér szemináriumi terem |
Stand száma |
Jel | Szerző(k) | Projekt címe | Szakterület | ||||||
48 | In03 | Fülöp Márta Marianna | IKT alapú tehetséggondozó projekt blended tanulással |
informatika | ||||||
49 | In04 | Kelemenné Nagy Anikó, Takácsné Bubnó Katalin, Domokos Péter, Nagy Gábor, Takács Viktor |
„Nem űrtechnológia!” - Hobbyprogramozás és játékos hardverépítés |
Informatika | ||||||
50 | In05 | Képes Csilla | Hozd a saját eszközöd! | informatika | ||||||
51 | In06 | Kőteleki Andrea Éva | Digitális tehetséggondozó projekt és robotprogramozás a TISZI-ben |
informatika | ||||||
Stand száma |
Jel | Szerző(k) | Projekt címe | Szakterület | 53 | In08 | Lakosné Makár Erika | Az életed több mint játék | informatika, erkölcstan, osztályfőnöki, magyar |
|
1 | Ké02 | Bárány Zsolt Béla | Mobiltechnológiával a kémiai egyenletek rendezéséért |
kémia, informatika |
54 | In09 | Papp Ildikó dr, Zichat Marianna dr. |
Tervezni bárki tud! | Informatika (matematika) |
|
2 | Ké03 | Marchis Valér, Bárány Zsolt Béla |
Futball-lázban égünk | kémia | 55 | In10 | Skultéty Katalin | STEM projektek az európai iskolák legnagyobb közösségében |
mindegyik tárgy | |
3 | Ma01 | Arató Ferenc dr., Auth Andrea |
Lapot kérünk / MathterMinds | matematika | 56 | In11 | Szabó János, Lévai Edit |
Tanulási zavarral küzdő gyermekek és tanulók hátránykompenzációja |
informatika (matematika, angol) |
|
4 | Ma02 | Balogh Tamás dr., Varga László, Mikulán Attila |
MedveMatek tehetséggondozó program, logikai akadálypálya |
matematika | 57 | In12 | Szécsiné Festő-Hegedűs Margit |
Látványos lehetőségek robotikásoknak | informatika | |
5 | Ma03 | Csordásné Anda Éva |
Matematikatanítás MATANDA korongos abakusszal és a hozzá kapcsolódó módszerrel |
matematika | 58 | In13 | Tauber Norbert, Ötvös Józsefné, Kardos Milán, Sárközi Balázs, Tauber Ákos |
A jövő mérnökei már az
iskolapadokban vannak és LEGOznak |
informatika | |
6 | Ma04 | Kocsis Imre dr., Papp Ildikó dr., Perge Erika, Sziki Gusztáv Áron dr., Nagyné Dr. Kondor Rita, Vinczéné dr. Varga Adrienn, Kézi Csaba dr., Vámosi Attila |
Kalandozások a műszaki tudományokban - Játékos betekintés a mérnökök világába középiskolások számára |
matematika (fizika, informatika) |
59 | In15 | Tusorné Fekete Éva | Digitális irodák | informatika | |
7 | Ma05 | Márki-Zay János dr., Bérczi Szaniszló dr. |
Több, mint matematika | matematika (fizika) |
60 | In16 | Varga István | A szakmai gyakorlati képzés projektorientált megvalósítása |
informatika | |
8 | Ma06 | Salamon József Imre dr. | Az Excel „rejtett” erőforrásainak felhasználása az oktatásban |
matematika (fizika, informatika) |
61 | In17 | Vecsei Ákos | REBOTKIT | informatika (robotika) |
|
9 | Ké01 | Balázs Katalin | Miért nehéz tantárgy a kémia? | kémia | 62 | In01 | Farkas István József | Mutasd a hangodat! | informatika | |
10 | Ké04 | Csatári László, Kozsup István |
Arduinóval a természettudományba! | kémia, informatika |
63 | In07 | Krajnyák Péter, Krajnyák-Tóth Adrienn |
MicroTour-LBG (Location Based Game) | informatika (történelem) |
|
11 | Fi07 | Emese György László dr. | Érdekes, interaktív fizika kísérletek | fizika | 64 | Fi27 | Seres István dr. | Számítógéppel támogatott fizika játékok | fizika | |
12 | Ké06 | Dobóné Tarai Éva dr. | Kémiai reakciók hidrogélekben | kémia | 65 | Fi21 | Nemoda József | Mikola-csőben mozgó buborék mérése myDAQ mérőcsatoló eszközzel, értékelése LabVIEW szoftverrel |
fizika (informatika) |
|
13 | Ko09 | Róka András | Időutazásod története (Az „életerő” trükkjei) |
komplex | 66 | Fi23 | Nyirati László | Arduinó és myDAQ a kísérleti fizikában | fizika (informatika) |
|
14 | Ké08 | Kapitány János Sándor | Energiatárolás kémiai úton, elektrolízis, galváncella |
kémia | 67 | Fi30 | Szabóné Szalkai Enikő | Kísérletek lejtőn, gázokkal illetve napelemmel | fizika | |
15 | Ké09 | Kovacsics Bernadett | Kettő az egyben (2 in 1) | kémia (biológia) | 68 | Fi37 | Vitkóczi Fanni | Interferencia a hangok világában | fizika | |
16 | Ké10 | Madarassi Márk | Látvány kémia mindenkinek | kémia (biológia) | 69 | F11 | Fraller Csaba | Kozmosz a színpadon (Cosmos on Stage) | fizika (csillagászat) |
|
17 | Ma07 | Szemes Ildikó, Sinkó Andrea |
PI - DAYS | matematika (fizika) |
70 | Gajdosné Szabó Márta, külföldi vendégekGajdosné Szabó Márta, külföldi vendégek |
iStage projektek bemutatója (versenyen kívül) |
komplex | ||
18 | Ma08 | Horváthné Szőke Gyöngyi, Sinkó Andrea |
Eleven matematika | matematika (fizika) |
71 | Fi13 | Gärtner István | Elektrosztatika a mindennapokban | fizika | |
19 | Ma09 | Szigeti Réka | Hands-on felszín és térfogat | matematika | 72 | Fi14 | Herendi Borbála, Tomán jános |
Miért folyik az áram? | fizika | |
20 | Ma10 | Tarczal-Márta Edit | Függvények filmje | matematika (informatika |
73 | Fi15 | Inczeffy Szabolcs | Mobil camera obscura | fizika | |
21 | Ma11 | Tóth Anna dr. | Gazdálkodj okosan! | matematika (kémia) |
74 | Fi16 | Jaloveczki József dr. | Mágneses fizika | fizika | |
22 | Ké11 | Oláh Gábor Péter | A füstgáztól a gipszig | kémia (környezetvédelem) |
75 | Fi12 | Garamvölgyi Józsefné, Csapó Mária |
Hétköznapi anyagok a fizikai jelenségek világában |
fizika | |
23 | Fi33 | Szeidemann Ákos dr., Magyar Csabáné |
Fény a színpadon | fizika | 76 | Fi39 | Zsigó Zsolt, Hábel Ervin |
Semmiből szertárt! | fizika (informatika) |
|
24 | Ké13 | Szakács Erzsébet | Tanulókísérleti eszköz a drogériából | kémia | 77 | Fi19 | Komáromi Annamária | Hővédő napernyő | fizika | |
25 | Fi34 | Tóth Zsolt | Ikarosz nyomában | fizika | 78 | Fi20 | Nagy Tibor | Hamis hologram | fizika | |
26 | Ko01 | Borbélyné Bacsó Viktória, Rácz Judit |
Lázterápia mágneses nanorészecskék alkalmazásával |
komplex | 79 | Fi01 | Bagosi Róbert | Saját készítésű fizikai kísérleti eszközök | fizika | |
27 | Ko02 | Kapusi János | „Feeling the forest” - interaktív
terepgyakorlat a debreceni Nagyerdő területén |
komplex | 80 | Fi22 | Nyerges Gyula, Kerényi Lilla |
Harapj a Világegyetembe! | fizika (csillagászat, földrajz) |
|
28 | Ko03 | Szabó
Ildikó, Rép Adrienn |
Az élet vize | komplex | 81 | Fi08 | Farkas Zsuzsanna dr., Kiss Eszter |
Pocket experiments | fizika | |
29 | Ko04 | Koncz Gábor, Tóth-Gál Zsuzsanna Napsugár, Jámbrik Katalin dr. |
Varázsvár - Élménypedagógia és felfedeztető oktatás óvodától egyetemig |
komplex | 82 | Fi24 | Orosz László | Környezetünk használati tárgyai egyensúlyban |
fizika | |
30 | Ko05 | Leitner Lászlóné | Az egyenletes eloszlástól a skálafüggetlen hálózatokig |
komplex | 83 | Fi25 | Piláth Károly dr. | Ultrahangos kísérletek | fizika | |
31 | Ko06 | Magyar Csabáné, Frankel Beatrix |
Húsvéti kísérletek | komplex | 84 | Fi26 | Sebestyén Zoltán | Megrázó kísérletek | fizika | |
32 | Ko07 | Nemes-Nagy Erika | Az eltűnt tudós nyomában | komplex | 86 | Fi28 | Sinkó Andrea | Cirkusz a laborban (Video) | fizika (matematika) |
|
33 | Ko10 | Szamper
Aranka, Balogh-Szikora Ildikó, Gőgh Ágnes dr., Ládiné Szabó Tünde, Mayer Eszter, Novák Károly, Tóth Lászlóné, Vizes Marianna |
Tankockák a természettudományos órákon |
komplex | 87 | Fi29 | Szabó László Attila | Vizesrakéta | fizika | |
88 | Fi09 | Filep Otília | Zárt és nyitott elektromos áramkörök a tanulás szolgálatában |
fizika (kémia, informatika) |
||||||
36 | Fi05 | Beszeda Imre, Sarka Lajos |
„Csináld magad!” – látványos kísérletek egyszerűen összerakható eszközökkel |
fizika (kémia) | 89 | Fi31 | Szász János, Markovics Ákos dr. |
Rezonanciában az elektromágnességgel | fizika | |
37 | Fi02 | Baló Péter | A Z-energia | fizika | 90 | Fi32 | Szegedi Dezső | Egyperces fizika mindenkinek | fizika (matematika, kémia) |
|
38 | Fi06 | Borbély Venczel dr. | A fény hullámtermészete | fizika | 92 | Fi03 | Bartha Zsolt | Saját tervezésű kísérleti eszközök és kísérletek. A kohérertől a memrisztorig | fizika | |
39 | Fi04 | Berezvainé Borús Klára | LED, a jövő fényforrása | fizika | 93 | Fi36 | Vass Miklós | Hidrosztatikai nyomás mérése vízben | fizika | |
40 | Bi01 | Berecz Krisztián | Populációgenetikai szimuláció | biológia | 94 | Fi10 | Finta Zsanett | A fény vizsgálata okostelefon segítségével |
fizika (matematika) |
|
41 | Bi02 | Budayné dr. Kálóczi Ildikó | Sztereo-világ | biológia (kémia, környezettan) |
95 | Fi38 | Zajácz György | Nap- és holdfogyatkozások | fizika (csillagászat) |
|
42 | Bi03 | Kovács Nóra | Az érzékeléssel kapcsolatos vizsgálatok | biológia (kémia) | 96 | Fi18 | Jendrék Miklós | Hangos kísérletek | fizika | |
44 | Bi05 | Molnárné Litványi
Krisztina, Grolmusz Fanni |
A Stevia élettani hatásai, minőségi elemzése, és új felhasználási lehetőségei |
biológia (kémia, pedagógia) |
97 | Ko11 | Tóth Szilvia, Balázs Erika |
Természetesen tiszta - Natural Clear | komplex | |
45 | Bi06 | Orbán Sándor | A Komplex3+T módszer, avagy a kognitív, affektív és szomatikus képességek párhuzamos fejlesztésének hatása a tanulási képességekre és ennek hasznosulása a tehetségazonosításban |
biológia (testnevelés) |
98 | Ko12 | Várnai László | Természettudományi innováció Hat Kalap Alatt |
komplex | |
46 | Bi04 | Lázár Katalin, Szim-Bio munkacsoport |
Az élelmiszeripar „segédmunkásai” | biológia (környezettan) |
99 | Ko13 | Vizi Tibor | INQUIRE | komplex | |
47 | In02 | Földvári Eszter | W3 Suli - Blogmotor projekt | informatika | 100 | Ko14 | Tóth István | Kalandozás a természettudomány birodalmában című vetélkedő |
komplex |